- параметри дисплея
- датчики
- «Залізо»
- Габарити, маса і матеріал корпусу
- Операційна система
- автономність
Якщо ви збираєтеся використовувати смартфон для занурення в VR, то слід звернути увагу на дозвіл дисплея, габарити пристрою, його потужність і інші параметри, що безпосередньо впливають на враження, які залишить після себе подібний досвід. ZOOM допоможе розібратися у всіх цих нюансах.
параметри дисплея
Велику частину інформації про навколишній світ людина отримує зоровим шляхом: VR в цьому плані нічим від світу реального не відрізняється. Тому якісна картинка - це найважливіший фактор, на який варто звертати увагу при виборі смартфона для VR. А за якість зображення в останньому відповідають матриця дисплея, дозвіл екрана і показник щільності пікселів на дюйм PPI.
Дозвіл екрану і матриця
Роздільна здатність дисплея повинно бути не менше Full HD (1920х1080 пікселів) у IPS-екрану і не нижче QHD (2560х1440 точок) у AMOLED. Якщо гірше - зображення буде недостатньо деталізовано, картинка перед очима буде нечіткою. Але навіть при високій роздільній здатності, якщо використовувати VR-гарнітуру з потужними лінзами, можна побачити окремі пікселі (так звану «зернистість» картинки). Це неприємне явище знижує враження від занурення, заважаючи користувачеві повірити в «реальність» віртуального світу.
iPhone 8 Plus
Хороший варіант смартфона з Full HD-екраном на IPS-матриці - iPhone 8 Plus ( см. наш огляд ), У якого реальний дозвіл при рендеринге кадру в іграх буде вище, а подальше виконання даунсемплінга додає згладжування картинки навіть в тих іграх, де воно не передбачене. Тому тут проблема зернистості не стоїть так гостро. Так, дозвіл екрана у iPhone X вище, але нас бентежить наявність вирізу зверху, який або буде як більмо на оці, або картинку доведеться зменшувати (і її дозвіл теж).
Samsung Galaxy S8 з Super AMOLED екраном дозволом QHD + (2880x1440 пікс.)
Що стосується матриці AMOLED, то найчастіше вона випускається із застосуванням технології PenTile, коли субпіксель досить великі і розставлені в шаховому порядку. При низькій роздільній здатності AMOLED-екрану це буде дуже помітно, тому такий дисплей повинен бути з дозволом QHD як мінімум. Так картинка буде більш цілісною і дивитися на неї буде приємніше.
Щільність пікселів на дюйм PPI
Чим вище PPI, тим чіткіше зображення. При однаковому дозволі більш чітка картинка буде у того смартфона, діагональ екрана якого менше. Для VR це теж справедливо - як правило, мобільні VR-окуляри розраховані радше на менші розміри екранів, а на великих частина картинки просто обрізається. При цьому, чим нижче PPI, тим більше видимий розмір пікселів - тобто, картинка менш чітка.
Nokia 8 з IPS екраном дозволом QHD (554 PPI)
Наприклад, у Huawei Mate 10 PPI дорівнює 498 пікселям на дюйм, у Samsung Galaxy S8 - 529, у Nokia 8 ( см. наш огляд ) - 554. Ці цифри цілком прийнятні. А ось якщо ви натрапите на смартфон c PPI рівним 450 або менше, то від покупки варто утриматися, інакше піксельна сітка перед очима під час занурення в VR буде забезпечена.
датчики
Найчастіше управління у віртуальній реальності здійснюється за допомогою рухів головою: в VR-окулярах ви оглядаєте так само, як і в звичайному світі. Для цього смартфон повинен бути оснащений гіроскопом і акселерометром (особливо важлива наявність гіроскопа - з одним тільки акселерометром в віртуальну реальність зануритися не вийде).
Google Pixel 2 XL - приклад смартфона з трёхосевим гіроскопом і акселерометром
З вибором смартфона за цим параметром складнощів не виникає: більшість моделей, навіть бюджетних, мають таким набором датчиків. Зрозуміло, у всіх сучасних флагманів вони теж є.
«Залізо»
VR-ігри і додатки мало чим відрізняються від звичайних в плані системних вимог. А так як ефект занурення безпосередньо залежить від плавності анімації і відсутності фризів і лагів, то смартфон повинен володіти потужною начинкою, тим більше якщо ще й є дисплей з високою роздільною здатністю. Ідеальний варіант - топова компоновка, що включає в себе 6/8 Гбайт ОЗУ, потужний процесор а-ля Snapdragon 835 (845 краще, але він був анонсований не так давно, так що тут мова, скоріше, про майбутнє) і відеочіп не нижче Adreno 540 / Power GT7200 / Mali-T820.
LG V30 + (Snapdragon 835, 4 Гбайт ОЗУ, Adreno 540)
Якщо мова заходить про флагмани на зразок LG V30 +, то турбуватися не варто - потужності такого пристрою вистачить для будь-якої програми. Якщо ж смартфон не топовий, то уважно дивимося на ці характеристики, щоб не помилитися і не купити відверто слабкий апарат, який для занурення в VR абсолютно не підійде. Хоча деякі виробники йдуть на маркетингові виверти і позиціонують свої вельми слабкі пристрої як створені спеціально для VR.
Alcatel IDOL 4S 6070K
Наприклад, Alcatel IDOL 4S 6070K так і позиціонується - в комплекті з пристроєм йде навіть «рідна» VR-гарнітура. Однак виробник наче ненароком забуває згадати про те, що зв'язка з Snapdragon 652, 3 Гбайт ОЗУ і відеопроцесора Adreno 510 - далеко не кращий варіант при роботі з ресурсоємними VR-додатками.
Габарити, маса і матеріал корпусу
Від розміру смартфона безпосередньо залежить, до якої моделі VR-окулярів він підійде. Більшість гарнітур розраховане на смартфони з розміром екрану від 4,5 до 6 дюймів. Але не забувайте перед покупкою апарату для VR ознайомитися з технічною документацією VR-шолома - зазвичай розміри смартфона вказуються в характеристиках. Золотою серединою в цьому плані можна назвати пристрої з екраном 5,5 ", наприклад, HTC U11 - такий апарат 100% підійде практично під будь-яку VR-гарнітуру.
Габарити HTC U11 - 75,9x153,9x7,9 мм, маса 169 г
Маса смартфона в першу чергу впливає на комфорт користувача під час занурення в VR. Погодьтеся, якщо пристрій важить надто багато, то у вас просто швидко заболить шия, та й взагалі буде не дуже зручно. Тому апарат повинен бути легким (в межах 150-180 г). Тут дуже добре себе показує Samsung S8 (68,1x148,9x8 мм), який важить всього 155 г.
Операційна система
Від операційної системи залежить кількість і якість підтримуваних ігор, додатків і платформ віртуальної реальності. Як мінімум у вас повинен стояти Android 5.1 або iOS 8.1 або смартфон повинен підтримувати можливість поновлення до цих версій ОС.
Простий приклад: платформа віртуальної реальності від Google під назвою Daydream сумісна з тільки пристроями під управлінням Android 7.1 і вище. Обов'язково варто згадати, що кращі VR-ігри і додатки, такі як Need for Speed No Limits VR, заточені саме під Daydream і на Android 5.1 не запуститься.
Тому краще відразу придбати смартфон поду правлінням ОС Android 7.1 і вище. Наприклад, ASUS ZenFone AR. З коробки пристрій працює на ОС Android 7.0, але на даний момент його можна оновити по повітрю до Android Oreo 8.0. Причому смартфон відмінно підходить не тільки для VR, але і для AR завдяки підтримці платформи доповненої реальності Tango і потрійній системі камер Tricam.
ASUS ZenFone AR
Додамо, що згаданий вище iPhone 8 Plus, на жаль, з Google Daydream не працює. Звичайно, в App Store достатньо ігор і додатків, адаптованих для VR, до того ж смартфон підтримує ARKit - інструмент для створення додатків доповненої реальності, який Apple вважає більш перспективним.
автономність
Тут все просто. Чим більше ємність батареї для VR, тим краще - VR-ігри розряджають акумулятор так само швидко, як і перегляд відео у високій якості. Ні про яку якісну зануренні у віртуальну реальність і мови бути не може, якщо доведеться відволікатися на зарядку смартфона кожні півгодини. Тут краще розглядати смартфони з акумулятором ємністю не нижче 3000 мАг.